Stan, spel och sushi en solig söndag.

Idag lyckades jag bryta mig loss ifrån husets bojor och drog med Ino till stan. Har haft grymt kul och fått mig dagliga dos utav socialstoft. Så, för er no-lifers som undrar vad vi gjorde där så ska jag berätta för er. Ni andra som tycker att de första meningarna räckte och som inte bryr sig om min titel kan hoppa vidare förbi nästa stycke.

Så, vad gjorde vi då. Det var en gång...en SL-buss som tuffade på emot Tumba station...som alltid. Med andra ord, vi tog bussen till Tumba. Väl där så uppgraderade jag mitt terminskort till +. Och för er andra saker där ute som ska göra samma sak kan jag direkt säga att plånboken kommer kolla snett på er en vecka framåt. 770 kr för kvällar och helger, SL VILL döda oss stackars ungdommar D:
Men, men, sedan tåg till centralen, lång resa fylld utav musiksnack. När vi kom fram stack vi direkt in på ett Game. Jag dräglade över FF XI medans Chiss snackade om Wii. Sen in på Bengans för att kolla skivor. Som vanligt inget kul man inte redan har (uträknat Uroboros som jag inte vill köpa än. Chiss tjatade på mig att jag skulle ^^).
Nästa stopp på vå stadsvandring blev gamla, hedliga SF-bokahandeln som ännu en gång tuggade i sig en bit utav plånboken i utbytte emot kolla grejer. (Minnesanteckning, måste dit igen för att köpa coola Naruto-fan-stuff och tilläg till en spelsak). De ondskefulla affären sög ut ungefär 500 men det var det värt. Köpte först och främst en film, Final Fantasy, Advent Childern, AKA One of the best movies ever. Nästa grej på shoppinglistan blev en Narutokalender, med karaktärers födelsedagar insatta D:. Och jag ska fira dem alla XD. Sist men inte mist ett spel, Munchkin, asroligt. Trots att mina Boots of Buttkicking blev förstörda -.- . Vänta bara kära broder, snart ska du få känna på vrede i mitt Steal Level-kort.
Så, nästa grej vi gjorde var att dra till Gallerian. Varför, jo för att där finns ett GameStop XD . Medans jag letade gamla FF-spel så ägde Ino alla på Guitar Hero. He sure has skills that fellow.
Till sist blev de käk, vi stack till medborgarplatsen och käkade japanskt. I love that sushibar <3. Allt smakar så gott där. Bento for the win.
Efter det så tog vi tåget ifrån södra station tillbaka hem. Under resans gång så blev det j-rock/visual kei music quiz där jag satte epic fail medans Chiss ägde. Jag behöver öva på låtnamn ^^

Efter stan så kom man hem till en trött familj i behov att uppmuntran. Prasslade lite med påsen framför familjen och innan jag visste ordet av så satt syskonen med mig spelandes munchkin medans filmen gick på tv:n. Ingen av dom var vid datorn, Otroligt D: . The Gods have granted us a gift, the power of computer leaving. XD

Tja, det var nog min dag. Eller, vänta...en sak till. Pappa satte på bastun idag, jättemysigt. Tills Alex kom och började kast massa kallt vatten överallt. Den onda lilla.... -.- . Men, men, han är min bror. Vad ska man göra?
Så, det var min dag det. Vi syns världen.

Kommentarer
Postat av: Elin

Först hittade jag inte hur man kommenterade :O Jaja, hade velat följa med in till stan men kunde inte ): OMG! HAR NI BASTU !?!?!? D: Orättvist..

2009-01-05 @ 15:56:35
URL: http://alfonx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0